Με απλές αλλαγές στην καθημερινότητα αυξάνουμε το προσδόκιμο ζωής λένε Βρετανοί επιστήμονες, BBC 8/1/2008
Όλοι γνωρίζουν ότι η τακτική σωματική άσκηση βοηθάει ενώ το κάπνισμα βλάπτει την υγεία. Όμως για πρώτη φορά οι επιστήμονες πραγματοποίησαν ολοκληρωμένη μελέτη για τους σημαντικούς παράγοντες που επηρεάζουν το προσδόκιμο ζωής.
Σύμφωνα με την έκθεση, η σωματική άσκηση, η μικρή κατανάλωση αλκοόλ, η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών και το μη κάπνισμα μπορούν να προσθέσουν 14 χρόνια στη ζωή ενός μέσου ανθρώπου.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ και το Συμβούλιο Ιατρικής Έρευνας (Medical Research Council) στην αγγλική επαρχία του Νόρφοκ μεταξύ 1993 και 2006.
Οι επιστήμονες παρακολούθησαν τις συνήθειες 20 χιλιάδων ανθρώπων ηλικίας από 45 έως 79 ετών.
Βαθμολογούσαν με έναν βαθμό καθένα από τα ακόλουθα: το μη κάπνισμα, την κατανάλωση ενός έως 14 μονάδων αλκοόλ την εβδομάδα (δηλαδή μέχρι επτά ποτήρια κρασί), την κατανάλωση πέντε φρούτων ή λαχανικών την ημέρα, και την σωματική άσκηση.
Η σωματική άσκηση θεωρήθηκε επαρκής και αξιολογήθηκε με έναν βαθμό για αυτούς που έκαναν καθιστική εργασία και ασκούνταν για μισή ώρα την ημέρα.
Οι επιστήμονες επιβεβαίωσαν αυτό που όλοι υποψιάζονται ότι δηλαδή αυτοί που είχαν τέσσερις βαθμούς είχαν πολύ λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν.
Το πιο σημαντικό εύρημα όμως είναι ότι ένας 60χρονος με βαθμολογία μηδέν αντιμετώπιζε τον ίδιο κίνδυνο θανάτου με έναν 74χρονο που βαθμολογήθηκε με 4 βαθμούς.
Σύμφωνα με την έρευνα παράγοντες όπως η παχυσαρκία και η κοινωνική τάξη δεν επηρέαζαν το αποτέλεσμα.
Ο καθηγητής Κέι-Τι Χάου που ηγήθηκε της μελέτης δήλωσε ότι “με μικρές αλλαγές” στην καθημερινότητα, η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου θα αισθανθεί τις “ευεργετικές συνέπειες” στην υγεία του.
Filed under: Health,Άσκηση,Κάπνισμα,Μακροζωία,Υγεία,διατροφή,Longlevity,Medical Research Council | Αφήστε Σχόλιο »